Morgen is de trekking van de Staatsloterij. 1 of ander geluksvogel in Nederland maakt kans op liefst 22 miljoen euro. Dat is maar liefst 8 cijfers voor de komma. Dus €22.000.000,00 voor de cijferfetisjen. Aangezien ik een verstandig iemand ben, zal ik slechts 10% van dat geldbedrag besteden aan auto’s. Hieronder zal je mijn wagenpark zien.

Ook al ben ik geen F1 fan of überhaupt volger, met de Lexus LFA nader je het geluid van een F1. En dat gewoon op de openbare weg! Wit of blauw, moet niks uitmaken. Of stiekem toch geel als ik omgeving Amsterdam ga terroriseren?

Lastig te vinden. De Honda NSX NA1 en NA2 in Type-R uitvoering kosten voor het invoeren al €250.000 en €300.000ish. Flink wat geld voor een 27 jaar oude auto met slechts 280 pk. Maar het draait niet om de pk’s. Bij de Nsx draait het om het rijden. Wie heeft nou stuurbekrachtiging nodig om plezier te hebben? Of airco? Raam open en genieten van de 8000 toeren per minuut.

De 400027 wacht op mij. Onthoud die cijfers. 400027. Dat is namelijk het chassisnummer van mijn witte GTR R35 Nismo die in Amsterdam op mijn werk op mij staat te wachten.

Wie spreekt er vloeiend Duits en kan volgende week mee naar Dusseldorf? Dat is 1 van de 8 plekken in Europa waar een Honda dealer de nieuwe Honda NSX NC1 mag verkopen. Samen met zijn oudere broer NSX Type-R, neef Nissan GTR R35 Nismo en techneut Lexus LFA zijn wij al bijna 1,6 miljoen euro verder. We gaan nu over op de normale auto’s om het resterende bedrag van €600.000 te spenderen.

De meest ultieme burger Type-R is de Mugen RR. Is toch wel een must-have om te hebben. En te rijden uiteraard. 300 exemplaren zijn er verkocht. En dat binnen 10 minuten… 1 exemplaar vinden betekent ook direct geld overmaken en ophalen uit Japan, Hong Kong of Engeland.

Als boodschappenauto heb je een grote achterbak nodig. De nieuwe Honda Civic FK8 Type-R voldoet aan die eisen. Je kan er snel mee naar huis rijden voordat de ijsjes smelten…

Voor de goedkope en leuke woon-werk kilometers heb je uiteraard een zuinige auto nodig. Of is de S660 stiekem een goed excuus om een kartbaan in de voor en achtertuin te maken?

Een oldtimer mag niet ontbreken in de collectie. Die eer mag naar de Nissan Skyline GTR gaan. Want een Toyota 2000GT slokt al de helft op van het totale budget voor auto’s. Als we toch bezig zijn met de Nissan Skyline GTR. Een Skyline R32 GTR voor circa €25.000 kan er ook nog wel bij.

Populair zal de nieuwe Toyota Supra A90 nooit worden. Niet onder de Europeanen en zeker niet onder de Japanners. De Toyota Supra heeft een Duits hartje en wordt gemaakt in Oostenrijk. Gewoon een ouderwetse 2JZ erin knallen en het dashboard inruilen voor een carbonnen exemplaar, niemand die dan zal zeuren over BMW.

De Veilside Mazda RX7 is toch wel de ultieme filmauto. Ik laat mijn haren al groeien, nu nog de chipszakjes aanschaffen. Of toch meer richting Initial D? Ook in Japan heb ik een auto nodig om mij daar te verplaatsen.

Het is altijd al liefde op het eerste gezicht geweest. Een kleine €25.000 is zeer acceptabel voor dit plezierbommetje genaamd Toyota GT86. Door facebookpagina’s als JDM Gespot en Honda’s Gespot heb ik ook een auto nodig die niet gespot wordt. De Hyundai i30N is de perfecte kandidaat om die rol in te vullen. Tevens is de i30N ook een goede boodschappenauto.

Snel rekenen en de beschikbare 2,2 miljoen euro is zo goed als op. O shit! En ik wil ook nog een Nissan Skyline R34 GTR, Nissan Silvia S15 Spec-R, Honda S2000 en alle Type-R’s. Ik vergeet zomaar de Honda Stepwgn en Toyota Alphard. Daar kan ik meer dan genoeg mensen en onderdelen in vervoeren. Verrek! Voor de winterse winters in Nederland heb ik ook een Subaru WRX STI nodig. Dat wordt dan maar meer dan 10% van het totaalbedrag aan auto’s spenderen…