Alhoewel de tweede generatie Fairlady 280ZX best een verkoopsucces is, lijkt Nissan met de interne code ervoor te kiezen om de 280ZX S130 buiten beschouwing te houden. Van de eerste generatie S30 (240Z) wordt, uitgezonderd de S130, ervoor gekozen om de Fairlady Z’s opeen volgende codenaam te geven. S30(240Z) , Z31 (300ZX), Z32 (300ZX), Z33 (350Z), Z34 (370Z) en woensdag dan eindelijk de Z35 (400Z)

De L-series motor mag eindelijk met pensioen. VG30E en VG30ET zijn de nieuwe krachtbronnen die de Fairlady verblijden. Dat laatste betekent 228 pk en op dat moment de auto met de meeste pk’s uit Japan die in massa is geproduceerd. 0 naar 100 moet in 7,1 seconden gepiept zijn. Dat is rap genoeg om de haren te laten wapperen met de twee targadak panelen gedemonteerd.

De rond-achtige koplampen worden geheel in de stijl van de jaren 80 verruild voor klapkoplampen. In ruststand hebben de klapkoplampen de ultieme ‘Sleepy eye’ look. De 300ZX maakt de Z weer stoer. Een beetje verlagen, Watanabe’s eronder en het dakje eraf. Meer heb je niet nodig. Dit is de jaren 80, dit is gewoon heel erg cool.