Een kwart eeuw geleden was internet nog niet in elk huishouden. De eerste internetverbindingen via inbellen veroverde langzaam terrein in Nederland. 25 jaar geleden zouden weinig Nederlanders juichen bij het lezen van het nieuws over de Nissan Skyline Nismo. Vooral omdat het internet toen zo traag als een slapende slak was.
Terug naar augustus 2023 en er zijn alsnog weinig Nederlanders die juichen bij het zien van de Nissan Skyline Nismo. En dat terwijl zijn voorgangers met de Skyline en Nismo benamingen anno 2023 voor duizelingwekkende bedragen van eigenaar wisselen. Zal de geschiedenis zich herhalen met de nieuwe Skyline Nismo op basis van de Skyline V37 oftewel de Infiniti Q50?
De VR30DETT levert in de Skyline Nismo 420 pk en de 550 newtonmeters op de achterwielen moeten voor rokerige zijdelingse bewegingen zorgen. Zoals bijna elke Nismo zit je op heerlijke Recaro stoelen, tenzij een gierige Hollander een Juke Nismo bestelt en te gierig is om extra te betalen voor de Recaro’s. Bij de Skyline Nismo zit je gewoon op de Recaro’s, want Japanners houden van genieten.
Duizend Japanners mogen genieten van deze JDM auto. Pech voor mensen uit Europa en Amerika. Maar dat zijn wij ondertussen gewend toch. Het lekkerste speelgoed blijft in Japan. Voorspellen is erg lastig. Vaak zijn auto’s die in gelimiteerde oplage gebouwd zijn erg waardevast, in veel gevallen worden ze zelfst meer waard dan de nieuwwaarde. Wie weet is de Nissan Skyline Nismo de volgende auto die over 25 jaar enorm in waarde gaat stijgen.