4A-GE, voor veel Toyota en Initial D fans een bekende motor. De 4A-GE is niet alleen in de welbekende AE86 geleverd, maar de legendarische viercilinder is in de jaren 80 en 90 in diverse andere auto’s gelepeld. Denk maar aan de übercoole AE110.

Ook cool, maar veel minder bekend zijn de tweelingbroers Ceres en Marino. Beide zijn vierdeurs hardtops op basis van de Corolla. Toyota laat tussen 1992 en 1998 de Ceres en Marino bij Kanto Auto Works bouwen. Kopers kunnen de Ceres bestellen bij de Toyota Corolla Stores en mocht je toch liever voor de Marino willen gaan, dan moet je de Toyota Corolla Store verlaten en op zoek gaan naar een Toyota Vista Store. Alsof je jonge Beemsterkaas bij de kaasafdeling van de Albert Heijn kan halen en voor de belegen Beemsterkaas naar de kaasboer moet gaan.

De Ceres en Marino zijn cool. Toyota noemt ze vierdeurs hardtops. De waardeloze woorden ‘vierdeurs coupe’ wordt dan nog niet gebruikt, gelukkig maar. Waarom het hardtops zijn? De portieren en ramen zijn stijlloos, net als een echte coupe.

Om terug te komen op de 4A-GE motor. In de Silver Top uitvoering met zilveren kleppendeksel levert de 4A-GE maar liefst 160 pk. Dat is meer dan 100 pk per liter! 160 pk uit een motortje van net geen 1600 cc zonder turbo. Ferrari bereikt pas in 1999 100 pk per liter, inderdaad een jaar nadat de Ceres en Marino uit productie zijn gegaan. In de latere Black Top motor, met zwarte kleppendeksel, krijg je vijf paarden extra. Voor de cijferfetisjisten komt dat neer op 165 pk en bijna 104 pk per liter.