Soms is het maken van keuzes heel simpel. Bij de frietboer bestel je gewoon altijd zonder twijfel een patatje met. Gewoon een portie patat in een papieren puntzak of biologisch minder vriendelijke plastic bakje en een klodder mayonaise erop of ernaast. Patatje oorlog, patat met ketchup, patat met Joppiesaus of patat met satésaus zijn ook opties, maar waarom zou je een zwarte, zilverkleurige of rode Nissan Skyline R34 GTR nemen als je ook een Bayside Blue blauwe R34 GTR kan nemen?

Voordat jullie naar beneden scrollen voor de foto’s, pak eerst een tissue erbij om al dat kwijl op te vangen. Of om de mayonaise van je mondhoeken weg te vegen. De gave blauwe verschijning is niet alleen legendarisch door zijn ronde achterlichten. Al sinds 1969 heeft de Nissan Skyline GTR als hobby het kleineren van andere auto’s op het circuit.

De magische 6 in lijn S20 van de Hakosuka en Kenmeri krijgt in 1989 een opvolger die wereldberoemd zal worden. RB26DETT is zijn naam. Weer een magische 6 in lijn met een cilinderinhoud van 2568 cc die gezelschap krijgt van twee turbo’s. De op papier bij elkaar gelogen 280 pk laat zijn 320 à 330 praktijkpeekaa’s los op alle vier de wielen. Voldoende om Ferrari 348 en Porsche 911 eigenaren gillend uit hun nachtmerrie te halen.

Na tien jaar finetunen van de Skyline R32 GTR en Skyline R33 GTR komt de ultieme Skyline GTR eraan in de vorm van de R34. Slanker, gespierder en lichter dan zijn ietwat vadsige voorganger R33 GTR. Het is de ultieme Skyline GTR. Helemaal in het blauw en bij voorkeur een V-Spec of 1 van de vele varianten op de V-Spec. De keuze is heel simpel. Altijd een Bayside Blue blauwe Skyline R34 GTR nemen, of stiekem toch een Millenium Jade?