Onder de millennials schieten de rijken als paddestoelen uit de grond. Met een getalenteerde linker of rechterbeen kan je zo miljoenen bij elkaar schieten. De camerageile personen praten met onzin en vlogs een dikke bankrekening bij elkaar. Om maar te zwijgen over de talentloze rappers die met zwakzinnige liedjes geld bij elkaar sprokkelen via iTunes.

Deze eerder besproken jongeren met geld kopen de welbekende Duitse luxueuze auto’s en Italiaanse raspaarden. Hebben ze het echt goed geboerd, dan komt er zelfs een Bentley of Rolls Royce voor de deur te staan. Dit tot ergernis van de rijken die in de jaren 70 tot 90 in merken als Jaguar, Bentley en Rolls Royce rond hebben gereden. Auto’s die echt klasse uitstralen, klasse hebben en voor mensen zijn gemaakt met klasse. Niet voor de straatschoffies die op jonge leeftijd met talent of juist door het ontbreken van talent rijk zijn worden.

Japanse miljonairs lijken minder tot geen last te hebben van deze rijke millennials. Toyota biedt sinds 1967 de Century aan als tegenhanger van de Bentleys en Rolls Royces. Echte topklasse voor de topklasse. Sinds 1967 zijn er slechts 3 generaties Century’s op de markt geweest. Generatie 1 heeft het maar liefst 30 jaar volgehouden. De tweede generatie Century is de enige Japanse auto die V12 onder de motorkap heeft gekregen. Generatie drie, tegens de huidige generatie, is een moderne hybride. De 224 pk sterke elektromotor krijgt assistentie van een 381 pk sterke 5.0 V8. Pak je de rekenmachine erbij en tik je 224 plus 381, dan krijg je de cijfers 431 te zien. 431 is het vermogen in pk’s als je beide motoren combineert. Genoeg vermogen om in luxe en stijl rond te rijden.

En rijden laat je door een chauffeur doen. De eigenaar van de nieuwe Toyota Century zit bij voorkeur links achterin. Een losse wollen zetel masseert, verkoeld en verwarmd het lichaam van de Century eigenaar. Je leest het goed. Wollen zetel. Extra bijzonder is dat de stoelen ook vibraties wegfiltert waardoor je oneffenheden op de weg niet meer merkt. Leer is een optie, Toyota acht wol als stiller en knusser dan een lederen interieur. Ideaal om na zware vergaderingen tot rust te komen als je naar huis wordt gereden.

Toyota levert slechts 4 kleuren voor de Century. Aan speciale opdrachten doen ze in Japan niet. Roze of goud is dus uit den boze. Dikke pech voor onze Hollandse fitnessvlogger. Slechts 50 mensen worden maandelijks verblijd met de sleutels van de nieuwe Toyota Century. Dat klinkt als een laag aantal. Alleen het Fushichō logo op de grill kost 1 vakman, oftewel takumi, liefst 6 weken om te maken. Of denk aan het feit dat de Toyota Century maar liefst 7 lagen lak krijgt in de spuiterij. De handgemaakte Century wordt enkel door ervaren takumi’s gemaakt. Het is niet bepaald een Aygo of Corolla.

Wie zich wilt onderscheiden van de andere miljonairs en geen schapenallergie heeft, hoeft zich na vandaag niet meer te bedenken. Bestel een Century en geniet van de linker stoel achterin. Of doe rebels en stap zelf achter het stuur om de hybride V8 in stijl naar je bestemming te zoeven.