In Nederland is het ondenkbaar om een groot pand in de hoofdstad te huren of kopen en daar wat auto’s neer te zetten zonder dat je daadwerkelijk een auto verkoopt op die locatie. Maar niet in Japan. Elk merk dat zich een beetje serieus neemt heeft een ‘showroom’ om de modellen te tentoonstellen en de jeugd te vermaken.

Een grote groep schoolkinderen kijkt zeer geboeid naar de presentatie die Asimo geeft. Asimo is Honda’s intelligente robot dii zelfs een potje voetbal heeft gespeeld met de Amerikaanse oud president Barack Obama. Een moeder tilt haar 3-ish jarige zoontje naar de rode Honda NSX. In Nederland is dat nauwelijks voor te stellen dat Ingrid haar zoon meeneemt naar een showroom om naar een auto te kijken.

Binnen staan er diverse burgelijke auto’s zoals de Honda Fit. Ook de Fit in race-uitvoering krijgt de nodige aandacht. De race-Fit krijgt gezelschap van een NSX in GT3 uitdosting en een soortgelijke Civic Type-R in TCR uitvoering waarmee Esteban Guerrieri vice-kampioen mee is geworden. De straat NSX NC1 en Civic FK8 Type-R zijn gewoon geopend voor alle bezoekers. Alleen de race-auto’s zijn afgezet met lint.

Buiten staan er vijf N-One’s klaar op de startgrid. Compleet met rolkooien en kleverige (semi-)slicks. Hoe vet is dat! Door de supergave N-One’s vergeet je bijna de Stepwgn Spada, Vezel en consorten. Kijk, zo maak je de jeugd warm om in de autoindustrie te gaan werken. Zo maak je de jeugd warm om later ook zelf te racen. In Japan weten ze donders goed hoe ze kinderen moeten opvoeden.