Nissan stuurt de R35 GTR volgend seizoen met racepensioen. Gelukkig blijft de GTR nog wel te koop voor de mensen die meer dan een ton te besteden hebben buiten Nederland om. Lang leve 1 Europa en een kleine €80.000 prijsverschil met België en Duitsland.

Over Europa gesproken. Wij krijgen de nieuwe Nissan Z niet. Gewoon niet. Het is onbespreekbaar geworden door de kutemissie-eisen en de nieuwe geluidseisen. Degene die daarvoor heeft gezorgd, mag van mij spontaan corona krijgen en van de trap vallen. Die voor jou 🖕vuile sla met avocado vretende klootviool.

In Japan krijgen ze wel de nieuwe Z. En mogen ze vanaf volgend jaar ook racen in de nieuwe Z. Speciaal voor de GT500 klasse komt Nissan met de Z GT500. De gave 3.0 V6 met 2 turbo’s en 400 pk wordt afgedankt en ingeruild voor een 2 liter viercilinder. Huh wat? 3.0 V6 inruilen voor een 2.0 4 in lijn? Dat klinkt als onbeperkt sushi eten inruilen voor een patatje met. Ware het niet het patatje gemaakt is van aardappelen gekweekt in aarde gemengd met goud en de mayonaise gemaakt is van T-Rex eieren.

650 pk is het resultaat uit de 2.0 viercilinder. Kan Nissan het succes van de GTR evenaren? Minimaal 5 kampioenschappen moet de Z behalen om de GTR te evenaren. De Fairlady heeft in ieder geval haar uiterlijk mee!