Patatje met, Patatje oorlog, Patatje Joppie saus en Patatje speciaal. 4 soorten patat die je bij de snackboer kan halen en eigenlijk is een simpel gewoon Patatje met het lekkerst. Weg met al die onzin er omheen. In Japan denken ze er anders over. Daar willen ze na enkele generaties Crowns in sedan kledij weer Crowns leveren met meerdere smaken.

De meest voor de hand liggend Crown is de Crown sedan. De Toyota Mirai kloon heeft geen Fuel Cell met waterstof als energiedrager aan boord. In het vooronder van de nieuwe Crown vind je een 2.4 turbomotor met elektromotor, dus hybride, of een 2,5 ongeblazen motor die eveneens een hybride is.

Bij variant nummer twee van de Crown hebben ze de Crown sedan als basis genomen. Toyota monteert er langere veren onder voor meer bodemvrijheid. De bodylijnen krijgen halverwege de achterportieren een golf, vier zwart plastic ongespoten wielranden, de portieren krijgen supermarktwagentjes proof stootsstrips en de voorbumper en koplampen worden iets anders getekend. Dit resulteert in Crown Crossover. Noch vlees noch vis. Wellicht voor de oudere bestuurder en passagier fijner om in en uit te stappen.

Variant drie van de Crown familie is de Crown Sport. De Crown Sport heeft Porsche Macan-achtige proporties. Maar dan mooier en cooler. Met koplampen die scherper en wreder zijn dan de meeste Samuraizwaarden, zal de Crown Sport heel veel respect en ruimte verdienen op de linkerbaan van alle snelwegen wereldwijd. Tenzij je in Europa woont, want wij krijgen zelden de leukere auto’s uit Japan.

De vierde Crown heet de Crown Estate. Een naam die in het verleden vaker is gebruikt bij de station uitvoering van de Crown. Maar stations zijn anno 2022 minder in de mode. Net als 94,7% van de rest moet het een SUV zijn. Heb je geen 3 kinderen, 2 Shiba Inu’s en een maandelijkse logeerpartij bij je schoonouders, sla dan de Crown Estate over en kies dan de Crown Sport. Of gewoon het origineel. De Crown Sedan. Het lekkerste patatje met de kroon.