Extra rollen toiletrollen hebben ze bij Toyota en Gazoo Racing moeten bestellen. Het eten van veel taart is de hoofdschuldige van de vele extra toiletbezoeken. Terwijl ze bij Toyota nog steeds de overwinning plus een zilver beker hebben binnengehaald tijdens de 24 uurs race in het Franse Le Mans, rijdt Toyota-baas Akio Toyoda al rond in de opvolger van de winnende LMP1 Toyota.

Vanaf het seizoen 2020/2021 zal de FIA de LMP1 en LMP2 vervangen door de nieuwe raceklasse Hyper Sport. De prototypes van de LMP1 en LMP2 zullen vervangen moeten worden door straatlegale auto’s die je bij je plaatselijk dealer-toko kan bestellen. Naast een goed gevulde portemonnee moet je ook een portie geluk meenemen. De FIA eist dat fabrikanten die willen meedoen aan de nieuwe Hyper Sport klasse, minimaal 20 exemplaren produceert voor op de openbare weg. Dat is geen probleem voor Aston Martin met de Valkyrie. Andere geïnteresseerden zijn Mercedes Benz met de Project One en McLaren met de Senna. Glickenhaus doet uiteraard ook mee in hun nieuwe 007.

Als meervoudig- winnaar van de 24 uurs van Le Mans heeft Toyota met de TS050 Hybrid al veel ervaring opgedaan. Voor de straatversie is Toyota bezig met een 1000 pk sterke 2.4 V6 met elektro-ondersteuning. De hybride raceauto zal voor het raceseizoen qua vermogen teruggeschroefd worden naar 750 pk. Qua betrouwbaarheid zal het snor zitten met de dominantie van Toyota in de LMP1 klasse.

Het is dus niet de nieuwe Toyota Supra dat Toyota’s vlaggenschip gaat worden. Spaar ietsjes langer door, jaartje of 70, voor de Toyota GR Super Sport. Dan krijg je een echte Toyota met een meer dan Supra-waarde prestaties.