Anderhalf tot 2 uur in de rij staan voor de milieustraat is anno april 2020 geen uitzondering meer. Kilo’s aarde, oude tuintegels, afgedankte wasmachines en hout waarvan het onbekend is waar het voor heeft gediend worden massaal weggebracht. Van propvolle Toyota Aygo’s tot halve achtertuinen in Volkswagen Passats staan bumper aan bumper te wachten tot ze groen licht krijgen om naar binnen te rijden.

Zit je dan. Liters benzine te laten verdampen en in een lelijke file staan. Het is helemaal niet nodig om jezelf zo te kwellen. Trakteer jezelf op een set Recaro’s, Momo stuur en een 4G63 motor. Remmen doe je in de file – en circuit- met Brembo remmen. Circa 500 liter aan troep kan je meenemen in je kofferbak en in dit geval kan ook de achterbank plat. Dus je oude schutting zou in principe mee kunnen.

De verwachting is dat als het gewone leven na Corona weer terugkeert, er veel echtscheidingen komen en veel vrouwen zwanger zijn. Voor beide opties is de Mitsubishi Lancer Evo Wagon de ideale auto. Ruimte voor 4 vrienden en 5 weekendtassen, bier en barbequevlees OF 3 kinderen, 2 kinderzitjes, 2 kinderwagens en vrouwlief. Dat zijn de opties na Corona.

Op basis van de negende generatie Lancer Evolution heeft Mitsubishi een heuse stationwagen gemaakt die van september 2005 tot december 2005 in Japan is geleverd. Slechts 2500 Japanse gelukkigen hebben de sleutels bemachtigd van de exclusieve Evo Wagon. De welbekende 4G63 levert zoals altijd op papier 280 pk. Tenzij je lui bent en de automaat kiest, dan wordt je door Mitsubishi direct gestraft en moet je 8 pk inleveren. Maar zelfs met een automaat en 272 pk rijd je leuker in de file dan je filegenoten voor en achter je.