De gemiddelde forens legt dagelijks om en nabij de 50 kilometer af. Heerlijk de radio of podcast afstemmen op je bui en lekker in de file of met een boel geluk de snelheidsmeter trappen richting de 100 km/h. Waar je niet lang van kan genieten aangezien alle bedrijfsbusjes op de linkerbaan hangen en 1 lange sliert bumperklevende sukkels vormen.

Aansluiten op de linkerbaan zorgt voor minder zicht, meer kans op kop-staart botsingen en meer stress. Rijdt dus rustig rechts en op de spitsstrook als die beschikbaar is. Uiteraard met gepaste afstand van vrachtwagens. In de spits heeft de gemiddelde forens dus niet veel aan 200, 300 of meer paardenkrachten. 64 pk is echt wel ruim voldoende.

Een dak boven je hoofd als het regent, deuntjes uit de speakers, lekkere stoelen en toch een auto rijden die niet dertien in een dozijn is. Niets is vervelender dan na werktijd op zoek moeten gaan naar je eigen auto en naar alle kentekenplaten moet kijken om je eigen Volkswagen Golf eruit te pikken.

Eigenlijk moet ik de gouden tip geheim houden. Maar de Daihatsu Copen GR Sport is te leuk om niet te delen. Op basis van de gewone Daihatsu Copen hebben de engineers van Gazoo Racing een fantastische auto in elkaar gezet. De druppelvormige achterlichten zijn vervangen door stoere achterlichten. Ook stoer is de achterbumper waarbij de gespoten delen helemaal in de hoeken gepositioneerd zijn. Dit zorgt voor een extra brede look van de maximaal 148 centimeter brede kei-car. Dit trucje herhaalt Gazoo Racing ook aan de voorzijde. De mistlampen en gespoten delen van de voorbumper zitten ook aan de voorkant in de uiterste hoeken. Samen met de stoere koplampen en grote zwarte grille heeft de Daihatsu Copen GR Sport een stoere agressieve look.

Het blijft niet alleen bij uiterlijk vertoon. De LSD (Limited Slip Differential) aan de voorzijde zorgt ervoor dat de BBS velgen om de Bridgestone Potenza RE050A banden zoveel mogelijk van de 64 pk bruikbaar op de weg zet. 64 pk in een lichte kei-car van 850 kilogram is helemaal im combinatie met de handgeschakelde vijfbak een leuke combinatie om mee te rijden. Aan de pomp sta je ook te lachen met het verbruik van 1 op 20.

Gazoo Racing pakt ook het onderstel aan. De Copen GR Sport gaat niet alleen een tikkie omlaag met aangepaste veren en dempers. Ook diverse verstevigingen in de vorm van verschillende bars zorgen ervoor dat de Copen GR Sport met nog meer liefde door de bocht gaat. Dan wordt het wisselen van rijstrook in de file ineens een feest. Importeer dus snel een Copen GR Sport en geniet van de kei-car. Mocht je een nieuw exemplaar deze kant op willen halen. Ga langs bij de GR Garage Netz en pik een Copen GR Sport daar op. En inderdaad. Het is dus een Toyota dealer!